قیمت توری حصاری تابع چه عواملی است ؟

قیمت توری حصاری  تابع عوامل متعددی است که در ذیل به آن خواهیم پرداخت :

  • مفتول به کار رفته :عامل اول موثر در قیمت توری حصاری نوع یا برند مفتول به کار رفته در این محصول است . کیفیت گالوانیزه ، میزان نرمی مفتول ، یکدست بودن مفتول ( همه مفتول به یک اندازه سقت یا نرم باشند ) ، قطر روی نشسته روی مفتول گالوانیزه ( به میکرون ) اوّلین و موثرترین عامل در این زمینه است .
  • اندازه چشمه :عامل دوم در قیمت توری ها اندازه چشمه بافته شده است . چشمه های فنس حصاری به حالت لوزی شکل بوده و اندازه آن هم به صورت اضلاع متقابل می باشد . یعنی فاصله ضلع های رو به روی هم را به سانتیمتر اندازه گیری کرده و به این مقدار چشمه توری حصاری گفته می شود .
  • نوع روکش به کار رفته :عامل سوّم در قیمت فنس حصاری نوع روکش به کار رفته در توری فنس حصاری است . همانطور که در قسمت توری حصاری گفته شده توری های حصاری دارای دو نوع روکش گالوانیزه و PVC می باشند . توری های حصاری روکش PVC  به علت اینکه روی پوشش گالوانیزه یک لایه PVC  هم اضافه می شود ، دارای قیمت بالاتری نسبت به توری حصاری گالوانیزه است .
  • وزن توری حصاری :وزن توری حصاری در متر مربع عامل تعیین کننده قیمت توری  است . وزن توری حصاری در یک متر مربع رابطه مستقیم با قطر مفتول و اندازه چشمه توری دارد . در صورتی که ضخامت مفتول و اندازه چشمه حصاری افزایش یابد ، وزن توری و در نتیجه بر قیمت محصول افزوده خواهد شد . برعکس همین قضیه هم صادق است .
  • دقیق بودن قطر مفتول و اندازه چشمه : همانطور که عرض شد ، اندازه چشمه توری حصاری در قیمت آن موثر است . ولی در این میان برخی از افراد سود جو سهواً یا عمداً با ایجاد چند میلی متر اختلاف ( تلرانس ) در چشمه ، باعث کاهش وزن توری در متر مربع و در نتیجه سبک تر شدن سازه می شوند ، آنگاه با قیمت کاذب و مشخصات غیر واقعی اقدام به فروش محصولات می نمایند .مشابه همین عمل را در مورد مفتول به کار رفته هم انجام می دهند و از مفتول نازکتر استفاده می کنند . به طور مثال برای تولید توری حصاری ( مفتول 2.20 چشمه 7 سانتیمتر ) از مفتول 2 و چشمه 7.3 استفاده می کنند .
  • حجم و مقدار سفارش :در صورتیکه حجم و مقدار سفارش بالا باشد ، به دلیل اینکه در پروسه تولید به صورت سری کاری و یکدست انجام می شود ، سرعت تولید بالا رفته و در نهایت می تواند سبب کاهش قیمت شود .
فنس
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید